Läs mer i Motala & Vadstena Tidning.
]]>Läs mer i Länstidningen Östersund
]]>Läs hela artikeln i Folket.
]]>Läs mer i Sundsvalls Tidning.
]]>Läs mer i Världen idag.
]]>Läs mer i Höglandsnytt.
]]>Läs mer i Norrköpings Tidningar.
]]>Läs mer på Uppsala Direkt.
]]>Läs hela artikeln på Dala Direkt.
]]>Läs mer på Newsdesk.
]]>Läs insändaren av Georg Gullstrand i Kristianstadsbladet.
]]>Läs mer i Uppsalanytt.
]]>Läs mer i Ljusdals-Posten.
]]>Läs hela artikeln i Finnveden.
]]>Läs mer i Norrländska Socialdemokraten.
]]>
Bensinskatteuppror.se |
||
1 814 061Så många skrev under bensinskatteupprorets tre krav.
LänkarBesökarewww.bensinskatteuppror.se har besökts 648125 gånger. Kontakt
Kenneth Winsborg, talesperson |
ArkivUnder tiden Bensinskatteuppror.se var aktivt så publicerades mängder med artiklar och insändare om upproret. Många av dem är länkade i vårt arkiv. Visa: »Nyheter »Pressklipp »Kommentarer »Alla Vi kör bil för att vi måsteVi i Sverige kör inte bil för att det är billigt utan för att vi måste för att få vardagen att fungera. Över 90 procent av befolkningen tycker att bensinskatten är för hög och motsätter sig en ytterligare höjning. Bensin och dieselskatten behöver sänkas i Sverige – både för jobbens skull och för att kunna uppnå ett globalt fungerande miljöskattesystem. Läs mer i Motala & Vadstena Tidning. Bensinen billig för de rikaBensin och dieselskatten behöver sänkas i Sverige – både för jobbens skull och för att kunna uppnå ett globalt fungerande miljöskattesystem. Läs mer i Länstidningen Östersund Grön överklassÖver 90 % av befolkningen tycker att bensinskatten är för hög och motsätter sig en ytterligare höjning. Miljöpartiet och Karin Svensson-Smith är representanter för en liten bakåtsträvande sekt som saknar stöd hos majoriteten av folket. Läs hela artikeln i Folket. En grön överklassBensinen för billig? Vanliga löntagare, glesbygdsbor eller pensionärer tycker verkligen inte att 10,50 – 11 kronor litern är billigt för vår nödvändiga bensin. Läs mer i Sundsvalls Tidning. Grön överklass vill höja bensinskattAtt skiftarbetande pendlare i Norrbotten, Värmland och på Gotland ska betala ännu orimligare bensinskatt för att bekosta spårvagnsutbyggnad i Stockholm, Göteborg och Malmö som miljöpartiet vill, är ett renodlat och orättvist storstadsperspektiv! Läs mer i Världen idag. Den gröna överklassenAtt skiftarbetande pendlare i Norrbotten, Värmland och på Gotland skall betala ännu orimligare bensinskatt för att bekosta spårvagnsutbyggnad i Stockholm, Göteborg och Malmö som miljöpartiet vill är ett renodlat och orättvist storstadperspektiv! Över 90 % av befolkningen tycker att bensinskatten är för hög och motsätter sig en ytterligare höjning. Miljöpartiet och Karin Svensson-Smith är representanter för en liten bakåtsträvande sekt som saknar stöd hos majoriteten av folket. Läs mer i Höglandsnytt. Grön överklass vill höja bensinprisetNu har Karin Svensson-Smith, trafikpolitisk talesman för miljöpartiet och riksdagsledamot, tidigare för vänsterpartiet gått ut och krävt en bensinskattehöjning därför att bensinen är för billig! Så kan möjligen en partibytarkarriärist med en årslön på närmare en miljon kronor yttra sig speciellt eftersom hon själv inte bekostar sina resor. Som riksdagsledamot har hon gratis flyg, tåg och taxiresor. Hon reser alltså på vår bekostnad och har mage att tycka att vår bensin är för billig. Läs mer i Norrköpings Tidningar. Grön överklassKarin Svensson-Smith är en renodlad överklassrepresentant som från sitt glastorn vill besluta om hur vi vanliga människor skall leva och styra över hur vi skall använda våra surt förvärvade kronor. Hon har uppenbarligen ingen aning om hur den praktiska verkligheten är för vanligt folk och hon själv skryter om att hon aldrig ens behövt ha körkort. Vi i Sverige kör inte bil för att det är billigt – utan för att vi måste för att få vardagen att fungera! Läs mer på Uppsala Direkt. Grön överklassBensinen för billig? Vanliga löntagare, glesbygdsbor eller pensionärer tycker verkligen inte att 10,50 – 11 kronor litern är billigt för vår nödvändiga bensin. Läs hela artikeln på Dala Direkt. Dubbelfel – Svensson-Smith!”Miljömässigt innebär en höjd bensinskatt inga fördelar. Vi kör därför att vi måste, inte för att det är för billigt. Hög bensinskatt är fördelningspolitiskt djupt orättvist. Därför bör bensinskatten i Sverige sänka”, avslutar Kenneth Winsborg. Läs mer på Newsdesk. Maktberusat cHöja besinskatten, förbjuda bensinbilar, vad är nästa steg? Trodde att centerpartiet hade kvar lite vetskap om verkligheten i Sveriges glesbygd. Men är man maktberusad försvinner tydligen omdömet. Varför ser inte c till att lösa kollektivtrafiken för glesbygdsbefolkningen innan dessa opportunistiska förslag presenteras – ska Sveriges glesbygd klä skott för ett globalt problem? Min förhoppning är att inte detta ska vara glömt vid nästa val. Jag glömmer det inte! Läs insändaren av Georg Gullstrand i Kristianstadsbladet. Insändare: Oljan nu under 3 kronor litern!Men eftersom denna meningslösa plakatpolitik i första hand drabbar de svagaste i samhället – låginkomsttagare, glesbygdsbor, skiftarbetare, pensionärer osv. finns det bara ett rimligt krav att ställa – sänk omedelbart den för höga svenska bensin – och dieselbeskattningen.! Läs mer i Uppsalanytt. Sänk skatten på bensin och diesel!Miljöargumenten är bara svepskäl för skatteindrivning. Hur skulle man kunna ”rädda den globala miljön” genom en ren rovdriftbeskattning på 4 miljoner svenska bilar när närmre 400 miljoner bilister inklusive skatter betalar ett literpris som är mindre än hälften av det svenska? Majoriteten av världens fordonsförare betalar ett literpris som inte ens är 6 kronor! Läs mer i Ljusdals-Posten. Oljan nu under 3 kronor litern!Hur skulle man kunna ”rädda den globala miljön” genom en ren rovdriftbeskattning på 4 miljoner svenska bilar när närmre 400 miljoner bilister inklusive skatter betalar ett literpris som är mindre än hälften av det svenska? Majoriteten av världens fordonsförare betalar ett literpris som inte ens är 6 kronor. Läs hela artikeln i Finnveden. Rovdriftsbeskattning av bilisternaDet är djupt orättvist, framförallt för låginkomsttagarna. att svenska bilister tvingas betala gigantiskt högre bensinskatt än en miljard andra bil-, mc- och scooterförare. Invånare och företag i gigantekonomier som USA, Ryssland, Kina, Indien och så vidare har bara bråkdelen av vår skatt eller får drivmedlet subventionerat av sina regeringar. Läs mer i Norrländska Socialdemokraten. Få de senaste nyheterna automatiskt med RSS. (Du behöver en RSS-läsare) Har du sett något skrivet om det höga bensinpriset? Ge ditt tips till denna sida! |