Att skiftarbetande pendlare i Norrbotten, Värmland och på Gotland ska betala ännu orimligare bensinskatt för att bekosta spårvagnsutbyggnad i Stockholm, Göteborg och Malmö som miljöpartiet vill, är ett renodlat och orättvist storstadsperspektiv!

Läs mer i Världen idag.

Bensinskatteuppror.se

1 814 061

Så många skrev under bensinskatteupprorets tre krav.

  1. Sänk bensinskatten!
  2. Ta bort momsen på bensinskatten!
  3. Inför samma låga moms på bensin som för kollektivtrafik, alltså 6 procent istället för som idag 25 procent!

Besökare

www.bensinskatteuppror.se har besökts 650551 gånger.

Kontakt

Kenneth Winsborg, talesperson
Tel: 0729 - 201660
E-post: kenneth.winsborg [@] telia.com

Bilfront

Arkiv

Under tiden Bensinskatteuppror.se var aktivt så publicerades mängder med artiklar och insändare om upproret. Många av dem är länkade i vårt arkiv.

Visa: »Nyheter »Pressklipp »Kommentarer »Alla

Grön överklass vill höja bensinskatt

Att skiftarbetande pendlare i Norrbotten, Värmland och på Gotland ska betala ännu orimligare bensinskatt för att bekosta spårvagnsutbyggnad i Stockholm, Göteborg och Malmö som miljöpartiet vill, är ett renodlat och orättvist storstadsperspektiv!

Läs mer i Världen idag.

Den gröna överklassen

Att skiftarbetande pendlare i Norrbotten, Värmland och på Gotland skall betala ännu orimligare bensinskatt för att bekosta spårvagnsutbyggnad i Stockholm, Göteborg och Malmö som miljöpartiet vill är ett renodlat och orättvist storstadperspektiv! Över 90 % av befolkningen tycker att bensinskatten är för hög och motsätter sig en ytterligare höjning. Miljöpartiet och Karin Svensson-Smith är representanter för en liten bakåtsträvande sekt som saknar stöd hos majoriteten av folket.

Läs mer i Höglandsnytt.

Grön överklass vill höja bensinpriset

Nu har Karin Svensson-Smith, trafikpolitisk talesman för miljöpartiet och riksdagsledamot, tidigare för vänsterpartiet gått ut och krävt en bensinskattehöjning därför att bensinen är för billig! Så kan möjligen en partibytarkarriärist med en årslön på närmare en miljon kronor yttra sig speciellt eftersom hon själv inte bekostar sina resor. Som riksdagsledamot har hon gratis flyg, tåg och taxiresor. Hon reser alltså på vår bekostnad och har mage att tycka att vår bensin är för billig.

Läs mer i Norrköpings Tidningar.

Grön överklass

Karin Svensson-Smith är en renodlad överklassrepresentant som från sitt glastorn vill besluta om hur vi vanliga människor skall leva och styra över hur vi skall använda våra surt förvärvade kronor. Hon har uppenbarligen ingen aning om hur den praktiska verkligheten är för vanligt folk och hon själv skryter om att hon aldrig ens behövt ha körkort. Vi i Sverige kör inte bil för att det är billigt – utan för att vi måste för att få vardagen att fungera!

Läs mer på Uppsala Direkt.

Grön överklass

Bensinen för billig? Vanliga löntagare, glesbygdsbor eller pensionärer tycker verkligen inte att 10,50 – 11 kronor litern är billigt för vår nödvändiga bensin.

Läs hela artikeln på Dala Direkt.

Dubbelfel – Svensson-Smith!

”Miljömässigt innebär en höjd bensinskatt inga fördelar. Vi kör därför att vi måste, inte för att det är för billigt. Hög bensinskatt är fördelningspolitiskt djupt orättvist. Därför bör bensinskatten i Sverige sänka”, avslutar Kenneth Winsborg.

Läs mer på Newsdesk.

Maktberusat c

Höja besinskatten, förbjuda bensinbilar, vad är nästa steg? Trodde att centerpartiet hade kvar lite vetskap om verkligheten i Sveriges glesbygd. Men är man maktberusad försvinner tydligen omdömet. Varför ser inte c till att lösa kollektivtrafiken för glesbygdsbefolkningen innan dessa opportunistiska förslag presenteras – ska Sveriges glesbygd klä skott för ett globalt problem? Min förhoppning är att inte detta ska vara glömt vid nästa val. Jag glömmer det inte!

Läs insändaren av Georg Gullstrand i Kristianstadsbladet.

Få de senaste nyheterna automatiskt med RSS. (Du behöver en RSS-läsare)


Har du sett något skrivet om det höga bensinpriset? Ge ditt tips till denna sida!